10/04/2026
Een supermaan🌕️, een kapelletje⛪️… en een politiecombi🚓
Een paar jaar geleden wilde ik de supermaan fotograferen.
Maar niet zomaar enkel de maan.
Ik wilde haar uitlijnen met iets bijzonders.
Na wat research vond ik dit kapelletje.
Overdag ging ik al kijken waar ik exact moest staan.
’s Avonds stond ik klaar in een weide, statief opgesteld, alles perfect uitgelijnd.
Testshot.
Pikkedonker.
Geen straatverlichting. Geen omgevingslicht.
Alleen silhouetten.
Dus parkeerde ik mijn auto anders
en gebruikte mijn grootlichten om het kapelletje te verlichten.
Tot er plots een politiecombi stopte bij mijn lege, draaiende auto, 100m verderop.
In mijn haast om uit te leggen wat ik aan het doen was,
bleef ik haperen aan prikkeldraad
en ging ik languit tegen het asfalt.
met als resultaat mijn elleboog open, knie geschaafd
En mijn ego ook een beetje.
Gelukkig konden de agenten erom lachen en wensten me succes.
Toen mijn koplampen te fel bleken en ik mijn auto daar liever niet draaiend achterliet,
bleef er nog één optie over:
zelf het licht worden.
Dus liep ik telkens heen en weer tussen camera en kapelletje om met de zaklamp van mij gsm het kapelltje
te belichten, terug te rennen, kijken naar het resultaat, opnieuw uitlichten, ... .
Met de eerste foto uit de carousel als resultaat.
Wat is het zotste dat jij al deed voor een passie? 🤪