01/10/2024
🎵 “Jeg skal i glas og ramme - lige med det samme” 🎵
Det er nu to år siden jeg modtog min sidste løncheck fra min tidligere arbejdsgiver. 🇩🇰
Siden da har jeg klaret mig selv som soloselvstændig videojournalist, og det er jeg intet mindre end pisse stolt af. ✊
Det er ikke en guldrandet forretning, men det var egentlig heller ikke i toppen af listen over prioriteter. De var:
✅ At udfordre mig selv - både menneskeligt og professionelt, og det er lykkedes til fulde.
✅ At få et mere fleksibelt arbejdsliv, hvor jeg kunne prioritere min familie og mig selv. Hak ved den.
✅ At træffe mine egne beslutninger og gøre det på min måde. Den er vinklet af.
✅ At hjælpe andre med alt det, jeg kan. Den kan jeg også sætte flueben ved.
✅ At have det sjovt i processen. Tjek.
Jo, der er også mange frustrationer, bekymringer og tvivl, men de forsvinder heldigvis hurtigt, når jeg arbejder med et videoprojekt, når kunden er begejstret og når den næste opgave lander i kalenderen. 🥳
Og jo, der skal flere opgaver til, før det bliver rigtig sjovt, men hvis der er noget, jeg har lært de første to år, så er det, at det kræver enorme mængder af tålmodighed, hvis man vil klare sig som selvstændig. Og jeg er heldigvis et meget tålmodigt menneske, så jeg fortsætter med at ryste ketchupflasken. 😊
Tusind tak til alle jer i mit netværk, der har hjulpet Playwork godt på vej de første to år. 🙏