20/09/2018
At jeg elsker at fotografere børn, er ingen hemmelighed :-) Er der noget skønnere?
I takt med at mine egne børn er blevet ældre, er de blevet brugt som prøveklud i alle afskygninger. De gider, den tid de gider og det gavner intet at presse dem i længere tid. Et barn gider faktisk ikke være på i meget længere end 20-30 min. De helt små kan blive ret trætte resten af dagen, har jeg ofte oplevet, så det er nok fint ikke at ha´ et stramt program resten af dagen :-)
Min tålmodighed med børn er god, tit spørger kunden : Tror du overhovedet der er noget der kan bruges ? JA! Når først billederne kommer over på computeren - bliver beskåret - evt. konverteret til Sort/Hvid og så videre, ja så er der altid nogle fine pletskud :-) Jeg elsker at fange børn i deres leg og når de er optaget af et eller andet. Det kræver nogen gange at forældrene "er på" som underholdere, så må beklage, det er ikke sikkert at det er muligt at sidde at slappe af imens. Dog bliver det for meget for barnet, hvis der er for mange der dirigerer slagets gang.
Jeg opfordrer altid til at farve koordinere det tøj der skal bruges til fotograferingen, særligt bluser. Således at der ikke er én der tager fokus i billedet :-) Jo mere enkelt det er, jo mere ro bliver der over billedet. Ensfarvet er at foretrække, tryk på brystet/maven er ikke ret godt!!!
Endnu en meget vigtig ting, særligt i vinter halvåret, er, i god tid at være opmærksom på tørre læber :-) Få brugt læbepomade, så der ikke er synlige sprækker i læberne. En anden ting er snot. Mange tænker : Det fjerner hun i Photoshop ;-) Nej! det er to rigtig svære områder at redigere i og bliver sjældent særlig pænt, så min bøn er at I vil fokusere på dette inden I kommer til fotografering hos mig :-)