Fotograf Helene Hansen

Fotograf Helene Hansen 🌞Naturlige billeder i smukt dagslys
🌿Esbjerg omegn - I jeres hjem eller under åben himmel
📷Til minder, der holder længe efter øjeblikket er forbi

Så er vores samarbejde endelig officielt! 🤩Vi er glade for at kunne fortælle, at det nu er muligt at booke fotografering...
10/06/2026

Så er vores samarbejde endelig officielt! 🤩

Vi er glade for at kunne fortælle, at det nu er muligt at booke fotografering i Gravidklinikkens skønne lokaler 🙏🏼

🤎 Gravidfotografering
🤎 Nyfødtfotografering
🤎 Babyfotografering (op til 1 år – med mor og far)

Til dig, der ønsker en studiefotografering med den samme hjemlige og hyggelige stemning som altid. Afslappet, ægte og med jer i fokus. Nu i de fineste lokaler, hvor lyset strømmer ind, og hvor man hurtigt føler sig hjemme.

I denne overgangsperiode fungerer det bedst at kontakte Helene direkte for booking 💌

Har du allerede en fotografering booket, men kunne tænke dig at flytte den til Gravidklinikken, så skriv endelig – så finder vi en løsning sammen.

Vi glæder os til at byde jer velkommen på Stormgade 15🤎 Lige i hjertet af Esbjerg

Denne årstid er altså noget af det fineste at fotografere i 🤍Børnene kan bevæge sig frit, plukke blomster, løbe lidt væk...
07/06/2026

Denne årstid er altså noget af det fineste at fotografere i 🤍

Børnene kan bevæge sig frit, plukke blomster, løbe lidt væk og komme tilbage igen – og det giver bare sådan en rolig og naturlig stemning på billederne.

Jeg elsker især familiefotograferinger som den her, hvor man næsten kan mærke stemningen igen, når man kigger på billederne bagefter ✨

Små hænder. Vind i håret. Et barn i hver favn.
Ikke så meget andet end bare jer sammen.

Swipe til sidste billede for at se, da storebror var den helt lille 🥹🤍Noget af det fineste ved mit arbejde er at få lov ...
04/06/2026

Swipe til sidste billede for at se, da storebror var den helt lille 🥹🤍

Noget af det fineste ved mit arbejde er at få lov til at følge familier gennem flere år.
Pludselig står man der igen – bare med endnu et lille menneske i armene.

Første gang fotograferede vi i studiet.
Denne gang kom jeg hjem til dem med mit hjemmestudie, og jeg elsker virkelig, hvor hyggeligt det bliver.

Børnene kan tage små pauser i trygge omgivelser, jeg får lov at se legeværelset, yndlingsbamsen og høre alle de små historier undervejs ✨

Og nogengange slutter de små endda fotograferingen af med at give mig et stort kram, når jeg skal hjem igen 🥹

Det er så særligt at blive lukket med ind hos jer på den måde.
Tak for tilliden ❤️

“Hvornår er den bedste alder til familiebilleder og søskendefotos?”Det spørgsmål får jeg virkelig ofte ✨Det er jo så ind...
01/06/2026

“Hvornår er den bedste alder til familiebilleder og søskendefotos?”
Det spørgsmål får jeg virkelig ofte ✨

Det er jo så individuelt...
Jeg synes det hele bliver lidt "nemmere", når den mindste kan stå selv, men stadig er helt lille.

Det er dog også ofte den alder, hvor man ikke kan forvente så mange “kig ind i kameraet og smil”-billeder 😅
Der er fart over feltet, pauser, kram, løb, snacks og måske lidt kaos undervejs.

Og jeg ved godt, det nogle gange kan føles som verdens mest kaotiske fotografering som forælder.

Men bagefter?
Så er det ofte netop de billeder, man elsker allermest.
Dem der viser tiden præcis som den var.

Fuld af liv og kærlighed ❤️

Der er noget helt særligt over at se et barn blive til storesøster/storebror ✨Den stolthed, de små forsigtige hænder og ...
29/05/2026

Der er noget helt særligt over at se et barn blive til storesøster/storebror ✨
Den stolthed, de små forsigtige hænder og blikkene mod den nye lille person i familien… det smelter mig hver eneste gang.

De her billeder blev taget hjemme hos familien selv, hvor jeg slog mit lille hjemmestudie op.
Jeg elsker virkelig den måde, det kombinerer det rolige og tidsløse udtryk fra studiebilleder – med trygheden hjemme hos jer selv.

Ingen stress over at skulle ud af døren med en nyfødt. Bare ro, nærvær og plads til pauser undervejs 🤍

Og helt ærligt… de her første dage sammen som familie fortjener virkelig at blive gemt.

Noget af det jeg elsker mest ved at fotografere børn, er hvor lidt de egentlig tænker over sig selv.De plukker blomster....
26/05/2026

Noget af det jeg elsker mest ved at fotografere børn, er hvor lidt de egentlig tænker over sig selv.

De plukker blomster. Løber lidt væk. Fortæller lange historier midt i det hele. Og glemmer ret hurtigt, at jeg står med et kamera 😄

Der er noget virkelig fint i den umiddelbarhed.

Og måske er det også derfor, jeg elsker børnefotografering så meget — fordi de bedste billeder næsten aldrig handler om at kigge perfekt ind i kameraet.

Men mere om små øjeblikke og personlighed ✨

Noget af det fineste ved mit arbejde er virkelig at få lov at følge familier over tid 💛Jeg tror aldrig helt, jeg vænner ...
21/05/2026

Noget af det fineste ved mit arbejde er virkelig at få lov at følge familier over tid 💛

Jeg tror aldrig helt, jeg vænner mig til den tillid det er, når familier kommer igen og igen og inviterer mig ind i de her små kapitler af deres liv.

Det betyder mere end I tror ✨

Og helt ærligt… det er også ret vildt at se de små mennesker vokse op mellem fotograferingerne 🥹

For snart 3 år siden stod jeg hjemme i stuen hos Nellies mor og far og tog deres første billeder som nybagt familie 💛Nu ...
17/05/2026

For snart 3 år siden stod jeg hjemme i stuen hos Nellies mor og far og tog deres første billeder som nybagt familie 💛

Nu fik jeg lov at komme tilbage og møde lillebror W***y.

Og det slog mig faktisk lidt undervejs, hvor meget der er sket siden sidst.
Ikke bare for dem — men også for mig som fotograf.

Jeg hviler meget mere i det nu.
Jeg stresser mindre over “det perfekte” og ved efterhånden, at de bedste billeder næsten altid opstår midt i det almindelige.

Og jeg tror det er derfor, jeg er blevet så glad for hjemmefotograferinger.
Der er noget særligt over børn i deres egne omgivelser, kaffe på køkkenbordet og bare at få lov at dokumentere livet lige som det er ✨

Tusind tak, fordi jeg måtte komme på besøg🥰

Jeg mærker det hvert eneste år, så snart foråret begynder at titte frem ☀️🌿Pludselig længes vi efter lys og varme igen.E...
14/05/2026

Jeg mærker det hvert eneste år, så snart foråret begynder at titte frem ☀️🌿

Pludselig længes vi efter lys og varme igen.
Efter bare tæer i vandkanten, lyse aftener og børn der kan få lov at bevæge sig frit uden flyverdragter, kolde fingre og “jeg fryser” 😄

Og helt ærligt — jeg har det præcis på samme måde selv.

Det sjove er egentlig, at rigtig mange først tænker på familiebilleder, når efteråret nærmer sig.
Og jeg forstår det godt — de gyldne farver er virkelig smukke, og efter sommerferien begynder mange igen at tænke i "vi skal nå det i år" og i julegaver.

Men det betyder også, at kalenderen hvert år går helt bananas fra sensommeren og frem mod jul 😅

For mig er forår og sommer faktisk noget af det allersmukkeste at fotografere i.
Det er her vi får:
✨ det bløde aftenslys
✨ grønne omgivelser og blomster
✨ billeder med varme og lethed i sig
✨ og børn der ikke står og fryser undervejs

Og hvert eneste år siger jeg: “Book i god tid”

…og hvert eneste år ender jeg også med at måtte skuffe nogen, fordi der simpelthen kun er de tider der er 💛

Så hvis du går med tanker om billeder henover foråret eller sommeren, så er det virkelig nu det giver mening at række ud 🌾

Der er altså bare noget helt særligt over golden hour 🌾✨Det varme lys. Roen. Den der helt særlige stemning.Men hvis du d...
08/05/2026

Der er altså bare noget helt særligt over golden hour 🌾✨

Det varme lys. Roen. Den der helt særlige stemning.

Men hvis du drømmer om billeder i aftensolen, så er det faktisk NU, det skal planlægges ☀️

Solen går senere og senere ned de næste måneder — og især med små børn kan de sene tidspunkter hurtigt blive lidt for sent for de fleste😴

Så hvis du gerne vil have en sommerfotografering med det her bløde aftenslys, så vil jeg virkelig anbefale at få booket i god tid 💛

Jeg selv fik taget mine egne graviditetsbilleder i januar, og hvad jeg ikke ville have gjort for at kunne få taget dem i det smukkeste sommerlys 🥶
Så hvis du er gravid nu og henover sommeren (cirka graviditetsuge 30-34), så lad os skabe noget magisk sammen!

Adresse

Esbjerg

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Fotograf Helene Hansen sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del

Type