19/01/2026
2025 vil for altid blive husket, som året hvor jeg blev svindlet.
I oktober 2024 skrev jeg under på en 2-årig kontrakt. Det fandt jeg hurtigt ud af, at det skulle jeg ALDRIG have gjort.
“Det koster dig én kunde om måneden, men vi lover at skaffe dig minimum 10 kunder hver måneden - også i din lavsæson”.
Hvem ville ikke have sagt ja til det?
Derudover skulle jeg betale 30.000 kr. til en ny hjemmeside (som jeg har oplevet ubeskrivelig mange problemer med), men ifølge dem, så ville den jo hurtigt blive tjent ind, når nu de kunne skaffe mig en minimums indtægt hver måned (udover dem der selv finder vej til mig).
Hjemmesiden blev betalt ud i januar 2025 med mit højsæsonoverskud fra vinteren 2024. Hele mit overskud var brugt op og jeg gik derfor meget ængstelig ind i januar med 0 kr. på lommen, men med lovning på, at kunderne snart ville komme.
Der kom én kunde den måned (fra dem). Ikke 10.
Jeg kunne hurtigt se, at jeg var blevet røvrendt og med en hurtig googlesøgning, så fandt jeg ud af, at jeg var langtfra den eneste.
Starten af 2025 gik derfor med søvnløse nætter og ubetalte regninger, for jeg havde ikke penge til at betale min husleje (men gudskelov et fantastisk bagland, der hjalp mig igennem det). Kundestrømmen var lavere end nogensinde før (på de 7 år jeg havde været i gang). På det tidspunkt, i januar, havde jeg betalt 37.000 kr. til en virksomhed, som havde løjet mig direkte op i ansigtet. Og jeg havde stadig 1,5 år tilbage af kontrakten og 50.000 kr. der ventede på at blive betalt.
I januar 2025 var jeg bange for at gå konkurs. Her i januar 2026 mangler jeg stadig at betale 28.000 kr. Jeg får stadig i gennemsnit kun 2-3 kunder (måske endda lidt højt sat) fra dem om måneden. Men jeg har på utrolig vis klaret det - på grund af jer.
Når vi fotografer, gang på gang, siger tak for, at I vælger os. Så mener vi det virkelig. I er grunden til, at vi kan leve af vores passion - og i dette tilfælde redde en drøm om at fortsætte. Særligt tak, til de 196 kunder der har været forbi i 2025, for uden jer, så havde min virksomhed ikke eksisteret længere. TAK 🫶🏼