Det tilfældige møde

Det tilfældige møde Forfatter og fotograf med hang til cherrytomater, togsamtaler og vegansk klorin. Jeg samler på møder, der ikke var planlagt – men som alligevel blev til noget.

Her fejrer vi de samtaler, vi aldrig havde planlagt – men som vi stadig husker. Det er hende i toget. Ham ved kassen. Smilet på gaden. Et par ord, der satte sig fast. Jeg samler på dem. Ikke for at analysere dem – men fordi de minder os om, at det bedste i livet ikke kan planlægges. Følg med, hvis du også tror på, at et "hej" kan ændre mere end en statusopdatering.

17/06/2026

Dagens tilfældige møde blev på Regionshospitalet i Randers. Jeg skulle MR skannes med ryggen. Jeg faldt i snak med en kvinde som også sad og ventede. Hun var med sin bedstefar som var inde og blive skannet.
Blandt andre emner talte vi om, at da jeg gik i skole brugte vi en regnestok og sådan en havde hun aldrig hørt om, så hun gik på Google og fandt et billede. Jeg foreslog hende at spørge bedstefaderen. Og da han kom ud og blev spurgt, fortalte han at sådan en kunne han godt huske. Hun får sikkert et længere foredrag senere :)
Hun ville gerne følge "Det tilfældige møde", så jeg tilbød hende at bruge den QR-kode jeg har på mobilen. Der blev hun godt nok overrasket.
Men det var dejligt at møde hende og bedstefaderen.

Det tilfældige måltid.Linsesuppe med råvarer jeg allerede havde
15/06/2026

Det tilfældige måltid.
Linsesuppe med råvarer jeg allerede havde

09/06/2026

🇩🇰
Hvor er det dog hyggeligt at se mennesker fra forskellige lande følge med her. Verden føles lidt mindre, når vi kan mødes på tværs af grænser.

🇬🇧
It is wonderful to see people from different countries following along here. The world feels a little smaller when we can meet across borders.

🇩🇪
Es ist schön zu sehen, dass Menschen aus verschiedenen Ländern hier mitlesen. Die Welt fühlt sich ein wenig kleiner an, wenn wir uns über Grenzen hinweg begegnen.

🇫🇷
C’est un plaisir de voir des personnes de différents pays suivre cette page. Le monde paraît un peu plus petit lorsque nous nous rencontrons au-delà des frontières.

Lokale landsbyboere nikker respektfuldt, når han kommer forbi.“Buongiorno, Signor Leo.”Der går mange rygter i landsbyen....
06/06/2026

Lokale landsbyboere nikker respektfuldt, når han kommer forbi.
“Buongiorno, Signor Leo.”

Der går mange rygter i landsbyen.
Nogle siger, at han engang rejste gennem Danmark med en rød stok og talte med fremmede på bænke, togstationer og caféer.
Andre siger, at han opfandt Outfluencer-begrebet.

01/06/2026

Hvor er det dog dejligt at se, at der er folk fra Frankrig, Tyskland og Amerika, som er begyndt at følge Det Tilfældige Møde.

Det synes jeg fortjener en lille hilsen på jeres egne sprog.

🇫🇷 Bonjour et bienvenue !

🇩🇪 Guten Tag und herzlich willkommen!

🇺🇸 Hello and welcome!

Det Tilfældige Møde handler om nysgerrighed, mennesker, små historier og de øjeblikke, man ikke havde planlagt – men som alligevel blev til noget.

Jeg skriver på dansk, men Facebook er heldigvis blevet ret god til oversættelser. Så måske kan vi alligevel forstå hinanden.

Velkommen til fra Randers i Danmark – og tak fordi I kigger forbi. 🥰

Løberen gav sig tid til at give den lille pige en high-five til Randers Royal Run.
27/05/2026

Løberen gav sig tid til at give den lille pige en high-five til Randers Royal Run.

På min tur mødte jeg denne unge kvinde med sin søde hund. Jeg kunne ikke stå for det fine dækken. Hun fortalte at det va...
20/05/2026

På min tur mødte jeg denne unge kvinde med sin søde hund. Jeg kunne ikke stå for det fine dækken. Hun fortalte at det var hendes hund og hun var meget glad for at komme ud at gå med den.
Det min stok hun holder. Den er ved at blive fast signatur på mine billeder.

I dag mødte jeg de her 4 søde piger fra Paderup Gymnasium, der var ude at fejre sidste skoledag. Jeg spurgte dem hvad de...
19/05/2026

I dag mødte jeg de her 4 søde piger fra Paderup Gymnasium, der var ude at fejre sidste skoledag. Jeg spurgte dem hvad de var klædt ud som og de svarede prompte at det var Bananer i Pyjamas og det kunne jeg egentligt godt se, når jeg fik kigget rigtigt efter.

Det er dejligt at komme ud at se når der bliver gjort noget ud af festen.
Jeg er sikker på at de 4 får en skøn dag.

I dag blev jeg inviteret til en hyggelig snak i solskinnet af Darwich. Og det er egentlig lidt dét, jeg holder så meget ...
18/05/2026

I dag blev jeg inviteret til en hyggelig snak i solskinnet af Darwich. Og det er egentlig lidt dét, jeg holder så meget af ved livet: Man ved aldrig helt, hvad der venter om næste hjørne.

Vi kom omkring professionel musik, livet, det at møde andre mennesker med tolerance og ærlighed – og hvor meget lettere samtaler bliver, når man ikke møder hinanden med paraderne oppe.

Jeg tror egentlig, vi mennesker er ret ens. De fleste vil gerne ses, høres og mødes med respekt.

Der var også noget særligt over bare at sidde der i solen og mærke den dér helt enkle glæde ved øjeblikket. Ikke jagte noget. Ikke nå noget. Bare være der.

Og så elsker jeg at møde mennesker, der brænder for det, de laver. Der er noget smittende over mennesker, som har glæde ved deres egen virksomhed og bygger noget op med stolthed.

Det er lidt dét, Det Tilfældige Møde handler om: At være nysgerrig nok til at sætte sig ned og sige: “Nå… fortæl.”

(P.S. Til de særligt opmærksomme: Ja, stokken er med igen. Jeg tror efterhånden den er blevet en fast birolle i fortællingen 😄)

I dag mødte jeg Michelle og Christina i Randers ☀️De stod ved en lille bod og gjorde egentlig noget meget simpelt:De sag...
06/05/2026

I dag mødte jeg Michelle og Christina i Randers ☀️

De stod ved en lille bod og gjorde egentlig noget meget simpelt:
De sagde bare “Hej” til folk.

Ingen aggressiv tilgang.
Ingen påtrængende salgstaler.
Ingen “UNDSKYLD MÅ JEG LIGE FORSTYRRE DIG I 14 SEKUNDER?”

Bare et venligt hej.

Og det sjove er jo, at når mennesker bliver mødt roligt og respektfuldt, så kommer de interesserede helt af sig selv.

Vi fik en hyggelig snak om, hvordan tonen mellem mennesker nogle gange er blevet hårdere — både på gaden og på Facebook. Mange føler næsten, at det er blevet normalt at dømme, kritisere eller placere andre i små kasser, før man overhovedet har talt sammen.

Det er egentlig lidt sørgeligt.

For fordomme er ofte det første, der dræber den gode samtale.

“Det Tilfældige Møde” handler netop om det modsatte:
At møde mennesker uden på forhånd at vide, hvem de er.
Uden vrede.
Uden etiketter.
Bare nysgerrighed, nærvær og en almindelig menneskelig samtale.

Og i det fine solskin i Randers kunne man da næsten ikke andet end at gå videre i lidt bedre humør bagefter ☕🙂

Adresse

Randers
8900

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Det tilfældige møde sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del

Type