27/03/2026
FRAVALGT 🫣
I den nyeste udgave af Journalisten er jeg med i serien Fravalgt. 🤗
En serie, hvor fotografer fortæller om de billeder, der ikke blev valgt, selvom de måske netop var dem, man selv havde størst fidus til.
For bag hvert publiceret billede ligger der altid en række valg.
Og mindst lige så mange fravalg.
Det her var mit.
En erhvervsmand placeret i et stramt, arkitektonisk setup med skarpe linjer, hårdt lys og masser af grafisk kant.
Alt spillede. Synes jeg!
Det gjorde det så ikke. ☝🏻
Billedet blev vurderet til at være for grafisk. Måske lidt for “Børsen” og lidt for lidt Vestjylland. 😅
“Det blev simpelthen for vildt,” som jeg fik sagt.
Bankens grafiske opsætning gjorde også, at der skulle indsættes tekst i billedet, og dér fungerede det ikke optimalt.
I stedet blev der valgt en mere klassisk løsning.
Fair nok. Det er en del af gamet.
Men det ændrer ikke på, at det her stadig er et af de billeder, jeg selv er meget tilfreds med. 🙌
Og måske er det i virkeligheden meget sigende:
At nogle af de billeder, vi tror mest på, ikke altid er dem, der ender med at blive brugt.
Heldigvis findes der en serie til den slags. Tak for det til Dansk Journalistforbund - Medier & Kommunikation 🙏🏻
Hvad tænker I? 🤷🏻♂️
For grafisk, for meget eller lige præcis dér, hvor det bliver interessant? 📸