24/11/2023
Husk at leve mens du gør det.....
Husk at elske mens du tør det....
Sådan skriver Piet Hein så smukt.
Vi læser ordene, men forstår vi dem virkeligt?
For alt for mange af os bruger livet på, at gruble. Gruble over det der var og glemmer derfor helt, at være tilstede med det der er.
Vi fortaber os i dårligt liv og overser helt, at livsglæden er et valg. Et valg der ikke handler om hvad vi har, men langt mere om hvordan vi gerne vil have det indeni, lige nu.
Går jeg med grublen, eller forbliver jeg åben for det nye dette nu rummer?
Det handler ikke om, at være uden smerte. Det handler langt mere om, at opøve evnen til at kunne nyde det enkle i... Med andre ord, se glæden i det små.
Vi har alle modgang i livet, det kan ikke undgås.
Men vi kan lære, at finde små glæder der kan hjælpe os til at balancere vores indre, så det ikke knækker midt over.
Vi har brug for, at blive mindet om det igen og igen, at livet kan ende før vi ved af det, og at livet er en gave vi får forærende hver eneste morgen.....
At finde glæden i de små øjeblikke og samle dem op, så vi har noget at stå imod med, hver gang livets modgang banker på.
Og det burde vi alle huske hver eneste dag.