23/02/2026
Ο Φεβρουάριος πέρασε. Πάει κι αυτός!
Ένας μήνας γεμάτος ένταση, που αφήνει πίσω του μια γλυκιά κούραση από συνεχόμενες φωτογραφίσεις και ατελείωτες ώρες επεξεργασίας, σχεδόν πάντα μέσα στην ίδια μέρα. Πολλά δρώμενα, πολλές λαογραφικές εκδηλώσεις, συναυλίες και, φυσικά, το απόλυτο αποκορύφωμα: η Μεγάλη Καρναβαλική Παρέλαση της πόλης μας.
Μια παράδοση ετών και ένα βίωμα που, από μικρό παιδί, θυμάμαι να ζω δίπλα στον πατέρα μου. Τον βοηθούσα ώστε οι καρναβαλιστές, πριν καν επιστρέψουν στις αφετηρίες τους, να προλάβουν να δουν αποτυπωμένη τη χαρά και το κέφι στα πρόσωπά τους. Γιατί για την Ξάνθη, το Καρναβάλι είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια εκδήλωση. Είναι θεσμός.
Ως ενεργό μέλος και πρώην πρόεδρος του Σωματείου Φωτογράφων Ξάνθης, παίρνω την πρωτοβουλία να ευχαριστήσω δημόσια τον Δήμος Ξάνθης Xanthi Carnival και τον Δήμαρχό μας. Η εμπιστοσύνη που δείχνει στο Σωματείο μας τα τελευταία δύο χρόνια της θητείας του είναι έμπρακτη. Για πρώτη φορά στα χρονικά, όλες οι μεγάλες εκδηλώσεις της πόλης καλύπτονται αποκλειστικά από ντόπιους επαγγελματίες φωτογράφους, μέσα από μια δίκαιη, κυκλική και ομαλή ροή συναδελφικότητας.
Προσωπικά, ήταν η πρώτη φορά που μου δόθηκε η ευκαιρία να καλύψω το Καρναβάλι μας τόσο ολοκληρωμένα: από την πρώτη μέρα των εκδηλώσεων, μέχρι την επόμενη της μεγάλης παρέλασης στα πανέμορφα ορεινά χωριά μας, τη Σταυρούπολη και τα Κομνηνά, για τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας.
Κινητήριος δύναμη; Το μεράκι και η αγάπη για τον τόπο μου. Πρωταρχικός μου σκοπός μέσα από τον φακό είναι να ακουστεί η Ξάνθη μας ξανά δυνατά. Να δηλώσει δυναμικά το «παρών» ως μια πόλη που σφύζει από ζωή, κουλτούρα και αυθεντική φιλοξενία!
Χρειάστηκε να περάσουν 20 ολόκληρα χρόνια επαγγελματικής πορείας για να βρεθεί μια Δημοτική Αρχή να πει «εσάς θέλω». Για να σταματήσει το φαινόμενο των ακριβοπληρωμένων φωτογράφων του παρελθόντος από τη Θεσσαλονίκη με τις απευθείας αναθέσεις, ή των διαφόρων της πόλης μας που αυτοβαφτίζονταν φωτογράφοι και μονοπωλούσαν τα πάντα επί σειρά ετών. Τότε που οι πραγματικοί επαγγελματίες ήμασταν, απλώς, θεατές στον ίδιο μας τον τόπο.
Καλή Σαρακοστή σε όλους. Με υγεία, φως και αγάπη!